Sınıf Öğretmenliği Programı, 2011-2012 öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığının Sınıf Öğretmeni ihtiyacını karşılamak amacıyla Düzce Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü bünyesinde açılmıştır. Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalının eğitim dili Türkçe ve öğrenim süresi 4 yıldır. Programda, zorunlu, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama dersleri bulunmaktadır. Dersler teorik ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan (toplam 240 AKTS karşılığı) mezunlar “Sınıf Öğretmenliği alanında Lisans derecesi” alırlar. Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES'ten (Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı) geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. Ana Bilim Dalında 2023-2024 eğitim öğretim yılı itibariyle toplam 9 öğretim üyesi (2 Profesör, 3 Doçent, 2 Doktora Öğretim Üyesi ve 2 araştırma görevlisi) bulunmaktadır.
Yeni teknolojilere ve topluma ayak uydurabilen, bilimsel, çağdaş, demokratik, laik, sınıf yönetimi bilgisine sahip, araştırma ve sorgulama yapma becerilerini kazanmış öğretmenler yetiştirmektir.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. |
2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. |
3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. |
4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. |
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır |
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. |
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. |
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. |
10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. |
11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. |
13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. |
15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. |
Öğrencilerin gelişim
dönemlerine uygun rehberlik yapar ve öğrenme öğretme süreçlerini
zenginleştirir.
Sınıf öğretmenliği programı mezunları "Sınıf Öğretmeni" unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Sınıf Öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Ayrıca mezunlarımız dershanelerde, eğitim materyalleri tasarım ve pazarlama, yayın kuruluşları gibi sektörlerde, yayın evlerinde, eğitsel materyal geliştiren işyerlerinde, üniversitelerin akademik kadrolarında görev alabilmektedirler.
Sınıf öğretmenliği lisans programı 4 yıllık bir programdır. Programdaki derslerin %53'ünü temel alan dersleri, %25'ini öğretmenlik meslek dersleri ve %22'sini genel kültür dersleri oluşturmaktadır. Ayrıca öğrenciler toplam kredilerinin %33'ü oranında seçmeli ders almakla yükümlüdürler. Bunun için öğrenciler, hem Ana Bilim Dalının hem de İlköğretim Bölümündeki diğer Ana Bilim Dallarının programlarında yer alan seçmeli dersleri ilgi alanlarına ve ihtiyaçlarına göre tercih edebilmektedirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli "Ders Bilgi Formu"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Yönetmeliklerle ilgili ayrıntılı bilgi için tıklayınız http://www.ogrenciisleri.duzce.edu.tr/Dokumanlar/ogrenciisleri/Dosyalar/Y-LİSANS-SINAV%20YÖNETMELİĞ%2009.12.2016.pdf
Tam Zamanlı, Türkçe, Lisans Programıdır.