Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 2015-2016 akademik yılında 40 öğrenci alarak lisans eğitimine başlamıştır. Anabilim dalında yürütülen lisans programının eğitim dili İngilizcedir. Bir yıl hazırlık programı vardır. İngilizce yeterlik sınavında başarılı olan öğrenciler hazırlık programından muaf olur ve birinci sınıftan programa başlarlar. Bölüm, 1 Doçent Dr., 4 Dr. Öğretim Üyesi ve 1 Araştırma Görevlisi ile birlikte 5 öğretim elemanına sahiptir.
Bölümümüz
-ister canlı, ister yayın ortamında olsun hiçbir konuşma türünü anlamakta zorluk çekmeyen
-uzmanlık alanına yönelik makaleler ve yazınsal yapıtlar gibi soyut, yapısal ve dilbilgisel açıdan karmaşık hemen hemen tüm metin türlerini kolaylıkla okuyan ve anlayabilen,
her türlü konuşma ya da tartışmaya katılabilen,
-deyimler ve konuşma diline ait ifadeleri anlayıp kullanabilen,
-kendini akıcı bir şekilde ifade edebilen,
-anlamdaki ince ayrıntıları kesin ve doğru bir biçimde ifade edebilen,
-bir düşünceyi aktarmada sorun yaşadığında ifadelerini yeniden yapılandırabilen,
-bağlama uygun bir üslupla ve dinleyenin önemli noktaları ayırt edip anımsamasına yardımcı olacak etkili ve mantıksal bir yapılandırmayla, açık, akıcı bir betimleme ya da karşıt görüş sunabilen,
-uygun bir üslupla açık, akıcı metinler yazabilen, mesleki ya da edebi yapıt özetleri ve eleştirileri yazabilen,
-gelecekteki profesyonel yaşamlarında mesleki tüm zorlukları aşabilecek
öğretmen adayları yetiştirmektir
Lisans derecesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 2015-2016 akademik yılında 40 öğrenci alarak lisans eğitimine başlamıştır. Anabilim dalında yürütülen lisans programının eğitim dili İngilizcedir. Bir yıl hazırlık programı vardır. İngilizce yeterlik sınavında başarılı olan öğrenciler hazırlık programından muaf olur ve birinci sınıftan programa başlarlar. 2023-2024 akademik yılıyla beraber, 1 Doçent Dr., 4 Dr. Öğretim Üyesi ve 1 Araştırma Görevlisi ile birlikte 5 öğretim elemanına sahiptir.
İngilizce Öğretmenliği Programı alana dair bütün teorik ve uygulamalı yönleri içermeyi ve öğrencileri çağdaş dil öğretim metotları ve teknikleri ile donatarak dil becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Aynı zamanda yenilikçi, bilgili ve hatta yalnızca Türkiye'de değil dünyanın başka bir yerinde İngilizce öğretebilecek İngilizce öğretmenleri yetiştirerek kültürlerarası farklılıklara karşı farkındalıklarını da arttırmak amaçlanmaktadır.
No | Program Yeterlilikleri |
---|---|
1 | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. |
2 | Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yaklaşım , yöntem ve tekniklerini içinde bulunduğu şartlara uyarlar ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. |
3 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini v e kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. |
4 | Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. |
5 | Diğer İngilizce öğretmenleri ile uyumlu çalışır ve ortak kararlar alır, alanıyla ilgili organizasyonlara ve konferanslara katılır ve yabancı dil öğretimi alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını takip eder. |
6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. |
7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. |
8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. |
9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. |
10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. |
11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. |
13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir |
14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. |
15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. |
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "İngilizce Öğretmenliği alanında Lisans Diploması" derecesi alırlar.
http://www.ogrenciisleri.duzce.edu.tr/Dokumanlar/ogrenciisleri/Dosyalar/Y-LİSANS-SINAV%20YÖNETMELİĞ%2009.12.2016.pdf
Alan derslerin dili İngilizcedir. Tam zamanlı normal eğitim verilir.